4. lipnja 2016.

'Hrvatska nije svjesna izazova koje nosi članstvo u EU'

Datum:
4.6.2016.
Autor:
ADRIANO MILOVAN
Izvor:
Jutarnji list
Država:
Hrvatska
Kategorija:
VERN, Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije, Projekt OBRAD
Površina:
242,22
OTS:
380.225
Stranice:
69

Zvonimir Mršić i Boris Jokić upozorili su dasu potrebne promjene PISE ADRIANO MILOVAN Iako je u EU ušla prije gotovo tri godine, Hrvatska još nije svjesna kakve joj sve izazove nosi članstvo u toj integraciji, upozorio je jučer Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, na zadnjem danu dvodnevne konferencije o obrazovanju i radu (OBRAD) u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. - Mi još nismo potpuno shvatili što znači biti u EU. Istina je da mi konkuriramo drugima, ali i drugi na tom velikom tržištu konkuriraju nama. Nismo svjesni konteksta, činjenice da se svi oko nas mijenjaju jako brzo. Upravo zato je važno da krenemo s reformom obrazovanja - poručio je Mršić na konferenciji koju su organizirali Sveučilište u Zagrebu, Veleučilište Vern i HUP, uz podršku Izraela kao zemlje partnera. Najbolji ljudi - Ako se Hrvatska ne bude mijenjala, i dalje će orati po europskom dnu. Bit će nam sve gore, a najbolji ljudi i dalje će odlaziti iz nje - strahuje i Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebra.Balković je istaknuo da je ulaganje u obrazovanje nužno kako bi se potaknuo rast gospodarstva. Iako se broj studenata u Hrvatskoj znatno povećao u posljednjih 30 godina, rezultati obrazovanja na svim su razinama slabi. Kočničari reformi - Glavni kočničari reformi su oni koji rade u državnom aparatu - smatra Neven Budak, predsjednik Stručnog povjerenstva za provedbu Strategije razvoja obrazovanja, znanosti i tehnologije, dokumenta usvojenog na jesen 2014. godine. S provedbom tog dokumenta, dodao je Budak, jako se kasni. Na problem s političkim elitama upozorio je i Boris Jokić, predsjednik Radne skupine za provedbu cjelovite kurikularne reforme. Ta bi reforma, uvjeren je Jokić, riješila najveći dio hrvatskih problema sa školstvom te bi Hrvatsku kao zemlju otvorila svijetu. - Politika deklarativno podržava reformu, ali je zapravo za status quo - ocijenio je Jokić, upozorivši da političke elite reformu obrazovanja koriste za skupljanje bodova.«